slideshow 1

 

„Digitális Pedagógus Díj” az Eötvös Gyakorlóiskola tanárának

Szép és értékes elismerésben részesült a Nyíregyházi Egyetem Eötvös Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium magyar–történelem szakos középiskolai tanára, Karafa Sándor. Tanár úr a Tempus Közalapítvány pályázatán vett részt, s eredményes pályamunkája a módszertani ötleteit megfogalmazó, a „Digitális Módszertárban való megjelenésre” címet viselte. A pályázati anyagával bekerült a Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárába (https://tka.hu/tudastar_kereso), miután a bírálók ötleteit az egyik legjobbnak ítélték, s mely révén így egyike lett azoknak, akik 2018-ban Digitális Pedagógus Díj-at kaptak.

 

A Tempus Közalapítvány (TKA) 2012 novemberében hozta létre a Digitális Módszertárat, az IKT eszközök kreatív használatát bemutató módszertani ötletek terjesztése céljából. A feltöltött módszertani ötleteket szakértők értékelik, amelyek közül a legjobbnak ítélt ötletek Digitális Pedagógus Díjat kapnak. A 2018-as felhívás fókuszában a mindenki számára elérhető digitális innovációk és digitális pedagógiai megoldások álltak, s a jelentkezők egy, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumnak - pl. óravázlat, tematikus terv, projektterv stb. - a Módszertárba történő feltöltésével pályázhattak. A pályaműveket szakértői csoport bírálta el, s a legjobban ítélt ötletetek szerzői Digitális Pedagógus Oklevelet, illetve a kiemelkedő pályamunkák létrehozói Digitális Pedagógus Díjat kaptak. A díjak átadására a 2018. november 24-én az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar és a Tempus Közalapítvány által közösen megrendezett Digitális Konferencián került sor.

2018-ban Digitális Pedagógus Díjat kaptak: Éder Márta, Jakabfi Márta és Morvainé Kovács Ibolya, Karafa Sándor, Kiss Mónika és Mataisz Zsuzsanna, Tusorné Fekete Éva

A díjazott és a további, oklevéllel elismert pedagógusok módszertani ötletei megtalálhatók a Tempus Közalapítvány Tudástárában, amelyben az uniós Erasmus+ program támogatásával megvalósított tanári tanulmányutak és külföldi képzések során elsajátított több száz módszertani ötlet között is böngészhetnek az érdeklődők.

 

Dr. Komáromi István, igazgató

(Fotó: Tempus Közalapítvány)

 


 

2016, Nyiregyhaza