slideshow 1

 

Jól mûködik a tanulmányi ügyek intézése, nincs szükség újításra

A fõiskolánkon egyelõre nem vezetik be - Szegedi Tudományegyetem mintájára - a Skype használatát a tanulmányi ügyek intézése során. Szegedi Tudományegyetemen kísérleti jelleggel beindították az ingyenes internetes telefon, Skype elérhetõségét. Így a tanulmányaikkal kapcsolatos problémáikkal kaphatnak a hallgatók azonnali on-line segítséget a Skype-név hívása után.

Ha a hallgatók megkedvelik ezt könnyen kezelhetõ és ingyenes rendszert, akkor a tanulmányokkal kapcsolatos ügyek intézésére is kibõvítik a szolgáltatásokat, megrövidítve a Tanulmányi Osztály elõtti sorban állást.

 - Az ötlet jó! Természetesen a szükséges technikával rendelkezni kell ahhoz, hogy -akár kísérleti jelleggel is- bevezethetõ legyen. Technikai akadálya tehát van a dolognak - reagált a kezdeményezésre Márföldi Józsefné, a Nyíregyházi Fõiskola Tanulmányi Osztályának vezetõje.

Müködik a Tanulmányi tanácsadás

- A Tanulmányi Osztály keretein belül 2006. szeptember 11-tõl mûködtetjük a Tanulmányi tanácsadást („A” épület fsz. 26.). A hallgatók választ kaphatnak kreditbeszámítási-, mintatanterv értelmezési-, szakváltoztatási-, intézményváltoztatási-, tantárgyfelvételi-, vizsgára jelentkezési-, NEPTUN-rendszerrel kapcsolatos kérdésekben.

Emellett a tanulmányi elõadók is adnak információt, útbaigazítást a tanulmányok útvesztõiben (telefonon, e-mailben, személyesen). Az elsõ évfolyamra beiratkozáskor minden hallgató CD-n megkapja a tanulmányaihoz szükséges dokumentumokat: Mintatantervek, Szabályzatok, általános tanulmányi tájékoztató, stb.

Nem jellemzõ a sorbanállás

- Így a sorban állás már nem jellemzõ! Amikor hosszú sorok kígyóznak a TO elõtt az a diákigazolvány érvényesítés és a leckekönyv felvétel-leadás idõszaka. Ezt azonban nem kerülhetjük el még a Skype elérhetõséggel sem – zárta gondolatai az osztályvezetõ..

- Bíró Zsolt -

 


 

2016, Nyiregyhaza