Eredményes és nagyon aktív szemesztert zárt a közel két éve megalakult Mentálhigiénés és Esélyegyenlőségi Központ. Szolgáltató egységünkön belül a Mentálhigiénés Konzultációs Feladatcsoport a központvezető szakmai irányítása mellett eseti jelleggel más szakembereket is bevonva egyetemünk hallgatói és dolgozói számára biztosít szolgáltatásokat, s egyre szervesebb módon kapcsolódik a nemzetköziesítés folyamatához is. 2022 óta folyamatosan bővülő szolgáltatásaink közé tartoznak a mentálhigiénés egyéni konzultációk, a munkahelyi lelki egészségvédő foglalkozások egyéni, páros és kiscsoportos alkalmai, a kortárs tanácsadás, a pályaorientációs és karriertanácsadás, kompetenciafejlesztő tréningek, valamint a coaching több formája is.
Pszichológiai tanácsadásra korlátozott számban nálunk is van lehetőség partner szakember bevonásával, Harsányiné dr. Petneházi Ágnes intézeti tanszékvezető asszony hatékony közreműködésével. Több pszichológus kollegina viszont az Alkalmazott Humántudományok Intézete egységén belül lelkiismeretesen és önkéntes módon végez pszichológiai tanácsadást. Februártól júniusig jelentős volt az érdeklődés valamennyi szolgáltatásunk iránt, korábbi szemeszterekben is számos rendezvényt, innovatív eseményt szerveztünk hallgatók és kollégák számára – fogalmazott Körei László központvezető.
Az Esélyegyenlőségi Feladatcsoport a központvezető szakmai koordinációjával Molnár Rita és Lutter Krisztina főállású személyi segítők, önkéntes hallgatói kortárs segítők közös munkája révén kiemelt feladatként a fogyatékkal élő hallgatók inkluzivitását elősegítve valósítja meg a mindennapok során a tanulmányi és személyi segítés igen komplex folyamatát. Elősegítjük hallgatóink érzékenyítését, toleráns, elfogadó szervezetpolgári attitűdjének kialakulását, valamint speciális készségeik, tehetségük kibontakoztatását is. Családbarát szolgáltatásokat is nyújtunk elsősorban levelező, kisgyermekes hallgatóink számára. Speciális szükségletű, regisztrált hallgatóinknak személyre szabott lehetőségeket biztosítunk, s az őket megillető egyetemi kedvezményekről (87/2015.IV.9.Korm.rendelet alapján) egyedi adatlapot állítunk ki, mellyel a hallgató az oktatók felé érvényesítheti egyéni szükségleteit, az őt megillető kedvezményeket is igényelheti. Speciális irodai szolgáltatásokkal támogatjuk lehetőségeinkhez képest hallgatóinkat: fénymásolás, szkennelés laminálás, jegyzetkészítésben személyi segítés, digitalizációs eljárások is elérhetők nálunk egy bizonyos limitig. Külön hallgatói közösségi szobát működtetünk, támogatva a kortárs segítés és a kooperatív tanulás folyamatát – tette hozzá.
A Mentálhigiénés és Esélyegyenlőségi Központ folyamatosan bővülő kapcsolatokkal rendelkezik: mind a vállalati, civil, karitatív és egyéb szervezetekkel építi az együttműködést, melynek eredményeként az elmúlt 2 évben is egyre több hallgatónk számára tudtunk segíteni nyári vagy kiegészítő munkavállalásban. Partnerként tekintenek ránk a belső, akadémiai intézetek, illetve a szolgáltató egységek is. Erősítjük a szervezetpolgári attitűdöt kialakulását, elkötelezett munkatársaink és segítőink hatékony szerepet vállalnak a hallgatói lemorzsolódás csökkentésében. Több területen van még mit fejlesztenünk, viszont deáki elvek mentén működő, fontolva haladó stratégiánk emberek tucatjai számára jelent hatékony kapcsolódást és szervezeti jóllétet, így az egészségfejlesztő egyetemi stratégiát is építjük a gondoskodás és az esélyteremtés mellett. A Mentálhigiénés és Esélyegyenlőségi Központ munkatársai mindig kellő nyitottsággal és nagy empátiával várják az érdeklődő egyetemi polgárokat akár személyes, akár elektronikus bejelentkezéssel. Nyári időszakban is lehet elérhetőségeinken időpontot kérni. Jómagam az egyetemi beiskolázási csoport tagja vagyok, viszont sok éve még óraadóként is mindig nagy örömmel veszek részt a beiskolázásban. Büszke vagyok arra, hogy ennek látható, érzehető és mérhető eredményei vannak. Ott kell lennünk a lehető legtöbb helyen már a 11. osztályosok között, időben motiválni a fiatalokat, felkeltve az érdeklődést, hogy miért is érdemes a Nyíregyházi Egyetemet választani. Nem a konkurenciát szükséges elemezni, hanem magunk erősségeit és lehetőségeit bemutatva, hiteles példával és kellő vonzerővel megjelenni a mai fiatalok előtt: ez lehet a hatékony és eredményes beiskolázás kulcstényezője. Nagyon komolyan veszem a beiskolázást, mert közel áll a habitusomhoz, s úgy érzem, ha egyetemünk fenntartható jövőjéért többet is tudok a mában tenni, akkor azt nem lehet holnapra halasztani – fogalmazott a központvezető.