"Ha ittál, ne vezess, ha vezetsz, ne igyál. Ilyen egyszerû." - szólít meg mindenkit a Magyar Sörgyártók Szövetsége ittas vezetés elleni 2008-as JÓFEJ (JÓzan FElelõs Jármûvezetõ) nevet viselõ kampányában. A szórakozóhelyeken és egyéb vendéglátó egységekben április 25-tõl találkozhatunk a kezdeményezéssel.
![]() |
Sajtótájékoztatón jelentette be az immár negyedik alkalommal megszervezett JÓFEJ kampány indulását Sivó Imre, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke április 24-én. A kezdeményezés 1995-ben Belgiumból indult "Bob" kampány néven, melyhez az egyes országok más-más formában csatlakoztak, az üzenet lényege azonban ugyanaz maradt: ha egy társaság szórakozni indul, mindenki biztonságban van, ha Bob, illetve a JÓFEJ vállalja, hogy nem fogyaszt alkoholt és buli után mindenkit hazavisz.
A szövetség célja, hogy ez a magatratás senkinek ne legyen kínos, ezért szeretnének változtatni a hazai viselkedési kultúrán. "Eredmény csak lassan érhetõ el, a szervezet azonban felelõsséget érez a fiatalok iránt" - hangsúlyozta Sivó Imre. A Magyar Sörgyártók Szövetségének nem érdeke az alkoholizmus és a felelõtlen ittas magatartás, õk egy ötszáz éves kultúra hagyományait szeretnék ápolni, mondta el a szervezet elnöke.
A szórakozóhelyeken, éttermekben, vendéglátó egységekben ajándékokkal jutalmazzák az április 25-tõl októberig tartó programsorozat szervezõi azokat a sofõröket, akik nem fogyasztanak alkoholt és mint Jófejek ismerõseik biztonságáért is felelõsséget vállalnak. A sajtótájékoztatón már bemutatkozott három Jófej: Harsányi Levente, Nacsa Olivér és Müller Zoltán, akik szintén részt vesznek a kampányban.
A programban segítséget nyújt idén az ORFK Országos Balesetmegelõzési Bizottsága, melyet a sajtótájékoztatón Kis Csaba alezredes képviselt, illetve a Magyar Televízió, aki egy kisfilm levetítésével járul hozzá a kezdeményezés népszerûsítéséhez és köztudatban való meghonosításához.
(www.edupress.hu)