Sikeres volt az I. Egyetemi LAN Party

Nagy sikerrel zárult a Nyíregyházi Egyetem Hallgatói Önkormányzati Testülete által szervezett I. Egyetemi LAN Party. Mintegy 33 játékos vett részt a rendezvényen, a mérkőzéseket közel 230 fő követte az online közvetítés ideje alatt. A remek hangulatra és a hatalmas érdeklődésre való tekintettel a szervezők már el is kezdték a következő verseny szervezését. Borbély Ádám és Vincze Ádám szervezőktől megtudtuk a jövőben hagyományteremtő formában versenysorozattá szeretnék növeszteni az eseményt.

 

Először a program nevének értelmezésében kértük a szervezők segítségét, mint megtudtuk a LAN Party az egyetem számítógépes játékokat kedvelő hallgatóinak versenye, lehetőség arra, hogy versenykörülmények között mérhessék össze tudásukat a különféle játékkategóriákban a rutinos fiatalok. A hasonló megmérettetéseknek hazánkban és világszinten is nagy hagyománya van.

   

 

A verseny egész napos esemény volt, ám délutánra telt meg igazán a versenynek otthont adó számítógépes terem. Először a League of Legends játékban mérték össze tudásukat az 5 fős csapatok. Az Idézők szurdokában egy közel egy órás mérkőzés alatt dőlt el, hogy a kék csapat az erősebb. Ezután többször is, 3 fős csapatok játszottak egymás ellen az Ordító szakadékban, s mivel sorsolásos játék volt, így mindenki kipróbálhatta magát több szerepben is. Miközben a mérkőzések folytak, elkezdődött a Counter-Strike: Global Offensive szerverein is a harc, ahol kötetlen játékmódban és váltakozó csapatfelosztásban egy free-game alakult ki, mely közel öt órán keresztül tartott. Itt is voltak olyan játékosok, akik a jól megszokott Call of Duty 2-t vagy a Counter-Strike 1.6-ot preferálták.

 

A szervezők elmondták: a nagy érdeklődésre való tekintettel akár kéthetes rendszerességgel szeretnék a megmérettetéseket megismételni és ezáltal az egyetemen egy olyan hagyományt teremteni, amely mind a kollégisták, mind pedig az érdeklődők örömét szolgálja, és egyben az egyetem hírét is öregbítheti, egyúttal a résztvevők is mind többet tudják majd gyakorolni az éles körülmények közötti játékot.

 

A rendezvény nyolc órája alatt 33 játékos mérette meg magát, a program online közvetítését 222 fő követte nyomon.