Három kiváló pilótáról, akik 50 éve végeztek a Nyíregyházi Egyetem jogelődjén... Három pilóta, három különleges életút. A közös bennük, hogy mindhárman annak az osztálynak a hallgatói voltak, amely elsőként végzett az akkor újonnan létrejött nyíregyházi főiskolán. Még pedig fél évszázaddal ezelőtt. Pokoraczki András közel 29 ezer felszállást teljesített és 39 típuson repült pályája során. Pusztai László 38 600 felszállással és több mint 13 ezer repült órával büszkélkedhet. Darida Tamás 43 évet töltött a felhők felett, ebből 34-et parancsnok pilótaként. Ők a főszereplői a mostani epizódnak annak kapcsán, hogy egykori évfolyamtársaikkal együtt könyvet írtak kalandos életükről, és arról az időszakról, amikor a hazai pilótaképzés új korszakba lépett a 60-as évek végén.
A 60-as évek végén az országnak pilótákra volt szüksége, ráadásul nem is kevésre. Járatlan ösvényeket taposott a 60-as évek végén az agrártárca, a nyíregyházi mezőgazsági technikum és az első osztály igencsak lelkes hallgatói gárdája. Milyen pálya várt akkoriban az új intézményben végzett fiatalokra? Milyen lehetőségeket kínált számukra a mezőgazdaság és később a Malév? Miért az agrártárca finanszírozta sokáig a közforgalmi pilóták oktatását? Hogyan dolgoztak a mezőgazdasági pilóták a hatalmas termőterületek felett? És hogyan dőlt el, hogy idővel ki, milyen típust fog repülni? Aranydiplomás pilóták kalandjai a Tokalj-hegyaljai szőlőhegyek, az afrikai csatornák felett és a nagy utasszállító gépek fedélzetén. Ritkán látható felvételek, és egy könyv, amely bemutatja, hogyan lett Nyíregyháza a hazai pilótaképzés fellegvára.
A videó az alábbi linken tekinthető meg: