Az intézmény vezetőinek meghívására a Nyíregyházi Egyetem szakemberivel közösen ülésezett az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSz). A megbeszélésen a felsőoktatási intézmény vezetői, az informatikai, valamint a mérnökképzést végző intézetek vezetői is részt vettek.
Nyíregyházán ülésezett, 2016. április 15-én az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség, mely programjaival korábban több felsőoktatási intézményben is járt. A szervezet a mérnökszakma társadalmi presztízsének emelését, megtartását, valamint a középfokú, a felsőfokú oktatásban a mérnökképzés és a természettudományos képzések erősítését tűzte ki célul. A tagok támogatni kívánják az oktatási intézményeket a fenti célok elérésében. A korábbi években eszközökkel és szakmai együttműködéssekkel is hozzájárultak a gyakorlati oktatás javításához. A megbeszélésen elhangzott, hogy fontos az oktatás, a szakképzés rendszerének a piacgazdasági igényekhez történő igazítása, illetve valós gyakorlati modellek kidolgozása és alkalmazása, szóba került a nyíregyházi mérnökképzés helyzete és lehetséges fejlődési iránya.
Az eseményt köszöntötte Dr. Onder Csaba rektor, majd Halkóné Dr. Rudolf Éva központvezető az intézmény oktatási tevékenységéről és a munkaerőpiaccal kötött megállapodásairól tájékoztatta a jelenlévőket. Dr. Kvancz József kancellár, a program fővédnöke a felsőoktatás finanszírozási és oktatás-strukturális átalakulásáról és a megbeszélés során születő eredmények hasznosításának lehetőségeiről is beszélt, egyúttal bejelentette, hogy a Nyíregyházi Egyetem a közeljövőben együttműködési megállapodást ír alá a LEGO Manufacturing Kft-vel.
A programon jelen volt a szövetség részéről Dr. Ábrahám László elnök és Ács János alelnök. Ábrahám László elmondta, hogy a visszajelzések alapján ma Magyarországon négyezer mérnök és húszezer informatikus hiányzik a munkaerő-piacról, ezért kiemelten fontos a mérnöki pálya népszerűbbé tétele a fiatalok körben.
Ács János, a LEGO-t képviselő EJMSZ tag hangsúlyozta, hogy fontosnak tartja, hogy az egyetemre bekerülő hallgatók kellően motiváltak és kíváncsiak legyenek a természettudományok iránt, és rendelkezzenek a közoktatásban kialakított, a műszaki és informatikai területhez szükséges kompetenciákkal.
Előadást tartott Barabás Botond, a National Instruments (NI) innovációs menedzsere, aki a mérnöki munka játékos iskolai megismertetésének módszerét mutatta be, olyan mentorprogramon keresztül, melyben a mérnöki munkafolyamatokat már az óvodában, majd az iskolában megismertetik és megszerettetik a diákokkal. Az NI Mentor Program során a diákok egyszerű, szórakoztató módon ismerkednek meg a technológia érdekességeivel, és sajátítják el a grafikus programozási nyelvet és az algoritmikus gondolkodásmódot. A résztvevő iskolákat mentorainkkal, oktatási anyagaikkal és a szükséges eszközökkel támogatják. Az elmúlt két tanévben több száz diáknak segítek abban, hogy a következő generáció innovátoraivá válhassanak – fogalmazott a szakember.
Jakab Julianna és Bessenyei Brigitta, a FranklinCovey munkatársai a kiemelkedően eredményes emberek ún. „7 szokás” című mentálpedagógiai rendszert és az azzal elért eredményeket mutatták be, mellyel több középiskolában és felsőoktatási intézményben tanuló fiatal életvezetésén és szokásain tudtak javítani, annak rendszerzésével, illetve önismeret kialakításával. Az egyedi módszer iránt az ország más oktatási intézményei is érdeklődnek – hangzott el az előadáson.